Sunday 3 January 2016

Kisah Di sebalik Naši Lemak

Aku : "Makcik nasi lemak biasa 1 ye, nah isi dalam bekas TUPPERWARE Ni ".
Makcik comel :" wah dik Cantik Tupperware Ni..Mesti Mahal kan..Gaji beribu Mcm Adik ok lah leh guna Tupperware ..Kalau Akak beli Tupperware Mcm Ni jawabnya sebulan lah dapur tak berasap."
Aku :" Jangan ckp Mcm tu Akak..semua org mampu beli Tupperware Ni Kalau syg kan kesihatan Bdn kita drpd beli baju harga beratus tu."

Hai semua pekabar..lama rasanya saya tak berceloteh kan. Pagi Td sebelum Masuk kerja saya singgah le beli nasi lemak Kat tepi Lrt Cempaka Ni. Mcm biasa lah saya Akan bg Tupperware kosong yg sy bekal kan Dr rumah utk isi mkanan . Sejak muncul nya kesedaran polisterin atau sy lebih suka guna ayat keranda Ni merbahaya Kalau mknan Dlm keadaan Panas. Pasti ada yg tak tau kan polisterin adalah punca utama penyakit barah.

Pasti ramai yg tak tau lagi kenapa saya suka guna Tupperware.


Senang citer Mcm ni lah Kat pasaraya kita beli tipuware harga Rm10 Tiba2 penutup koyak . Apa lagi dh tak leh nak guna utk tutup mkanan . Tapi Tupperware Kalau tutup rosak leh dpt penganti yg Baru. Jadi Duit kita pun jimat Dan boleh guna Sampai anak cucu.

So tunggu apa lagi Jom kita bertukar kpd Tupperware yg original tau bukan yg tipuware. Jom kita bt survey anda pilih A atau B.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment