Friday 7 June 2013

Tupperware Malaysia:Kisah di simbah air Milo Ais

Salam 1Malaysia,
Pekabar semua, malam ni tiba-tiba plak saya susah nak tido gara2 teringat kisah minggu lepas saya di simbah air milo oleh dealer dari Geng Tupperware yang saya leh kategori kan Geng Ganster lah..huhuhuu
Inilah kisah nya

Pada satu malam  saya ni tengah  duk sedap makan Jeruk Mangga tiba-tiba HP saya berbunyi lagu Cindai..Korang nak tau sapa yang call saya..rupanya dealer Tupperware yang ajak saya jumpa dia esok malam katanya ada hal nak bincangkan pasal bisnes Tupperware.   So saya ni dengan niat yang ikhlas cakap ok lah kat kedai mamak depan KLCC jam 8 Malam..

Keesokkan harinya seperti yang dijanjikan saya datang  awal masa tu pukul 750malam dan saya order Milo Ais dengan mee goreng mamak..Almaklumlah lapar tak makan dari tengah hari lagi..Korang nak tau pukul berapa akak tu datang..Pukul 815 malam baru dia datang and dengan sopan nya tak cakap maaf pun lewat..So saya ni bagi lah salam dan jemput dia duduk, nak bersalaman tak leh coz dia pompuan.

Nak jadikan kisah dia tanya saya "Awak kenal tak akak yang bernama TUt!!!!..."
Saya cakap kenal coz dia Director saya bulan ni..Dan korang nak tau apa yang berlaku lepas tu.
Dengan selamba nya dia simbah Milo Ais tu kemuka saya..OH MY GOD!!! habis basah air milo dan tak payah cakap le malu nya saya masa tu dpn orang ramai...Tapi saya buat cool je dan saya tanya plak kat dia soalan-soalan CEPU mas

1.Pernah tak akak hargai dia buat sales setiap bulan?
2.Pernah tak akak ajar dia reqruit 2 orang ahli baru untuk dapatkan KOMISEN CEK?
3.Pernah tak akak ajar dia bukak BIZNET yang Tupperware cipta khas untuk semua CONSULTANT Tupperware?

Akak tu tak bagi jawapan pun dan dia senyap je..Nak tau kenapa sebab saya tahu jawapan nya TIDAK PERNAH..Akak TUt!!! mengadu dekat saya yang dia nak berjaya dalam bisnes Tupperware and ubah nasib dia dan keluarga tapi UPLINE dia tak pernah ambik tahu pasal dia. Apa yang UPLINE dia nak adalah setiap bulan sms bagi tau katalog baru dah ada dan nanti akak pergi beli kat STOKIS ye..Akak buat lah sales RM900 keatas dapat beli LEVEL..So akak TUt!!! ikut lah apa yang dia cakap dan korang nak tau sekali akak tu beli barang lebih dari 3 ribu tau...Subhanallah banyak tu atas nama sendiri.

Dan sekarang akak tu telah pun berjaya jadi Director dan Insyaallah bulan depan akan naik 1Star Director..
Ohye lepas saya bagi sikit ceramah isyak terus akak tu beredar tanpa minta maaf pun dan saya dengan sopan nya cakap apa tau..
"Kak terima kasih tau simbah saya dengan air milo ni sebab sejuk hati saya ni dapat luahkan perasaan sebenar akak TUt!!!!" Lain kali kalu akak nak simbah saya simbah le plak dengan Teh o Ais plak ye.

Panjang nya citer, moral of the story.
Jaga lah downline kita tu yang nak buat bisnes Tupperware ni coz diaorng pun nak berjaya macam kita jugak..Jangan salah kan downline yang buat tindakan tukar UPLINE..

Byee!!!!!!




No comments:

Post a Comment