Sunday 3 November 2013

Kak Leha mengamuk di pagi hari

Salam semua,
Happy deepavali kepada pembaca blog yang beragama hindu dan selamat berhujung minggu..orang lain cuti tapi mcm biasalah sy ambil peluang cuti untuk jumpa new prospek dan downline2 saya..jumpa utk bg motivate supaya sama2 berjaya dalam bidang tupperware..

Pukul 930pagi tiba2 telefon berbunyi dan tgk kat skrin no 017324@$#^..so budget ni mesti customer..tapi rupanya andaian ku salah, rupa2nya kak Leha dari Wangsa Maju call dan tanya macam2 mana saya serta team leh dpt komisen setiap bulan..

Saya pun explain le kat akak tu yang akak mesti ada 2 org reqruit serta sales org bwh baru leh dpt merasai komisen cek..akak tu tanya lagi habis tu ni akak dah buat sales sampai 4ribu lebih tak kan tak ada komisen..saya ckp lah memang tak ada kalau akak letak semua tu atas nama akak...apa lagi bila saya terang kan terus akak tu naik angin dan cakap UPLINE dia PENIPU..OMG...

Saya pun tenang kan lah akak tu dan minta dia bersabar..saya tanya dari mana kenal dengan upline dia si S tu..akak tu cakap kenal melalui facebook dan tak pernah jumpa..masa daftar ahli tu dia minta salinan ic serta duit keahlian RM70..bila dh daftar dia pos kan kitbag..saya tanya akak tu ada dapat katalog tak..nak tau akak tu jawab apa..

Jangan kata katalog dik aidil..kakatok pun tak ada tau..memang jumpa nak je akak ni katok dia(ketuk).. alkisahnya pecah tembelang yg akak ni asal org kelantan..dan bila saya explain dengan akak tu pasal kenaikan pangkat dgn komisen baru lah dia faham..

Insyaallah katanya nak sangat jumpa saya minggu depan..saya cakap ok je akak tapi saya tak nak kejadian lama yg saya penah kena simbah air milo berulang lagi..

So anda kat luar sana yang tak kenal sapa upline harus contact and jumpa supaya dia boleh bg tunjuk ajar..utk berjaya perlunya bimbingan dan dorongan..itu yg saya dan team amal kan dan alhamdulillah sehingga Nov 2013 team saya mempunyai 3 org 1 star director dan 4 org Director.. Insyaallah bulan ni akan ada lagi 5 orang yang sahut cabaran untuk naik pangkat Director..bukan kerana pangkat yang mereka mahu tapi imbuhan atau komisen serta peluang bercuti bersama Tupperware secara PERCUMA..

JIKA anda ada pertanyaan boleh lah hubungi saya aidil 0176957998..manalah tahu kalau2 anda mempunyai masalah yg sama mcm kak Leha..nak whatsapp pun boleh jugak..



posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment