Friday 2 May 2014

Sesi coaching percuma Tupperware

faktor-faktor kegagalan seseorang dalam perniagaan dan case study usahawan-usahawan di Malaysia.

1 Berapa ramai yang dah mula berniaga tapi masih kekal dalam ke-miskinan?
Terlalu banyak peluang perniagaan di luar sana. Forex, hartanah, clickbank, saham, gold investment, MLM, dan ada 1001 cara untuk kita mula berniaga. Tapi berapa ramai yang dah generate 5 figure income setiap bulan tanpa henti melalui perniagaan mereka?

2 Tak tahu bagaimana nak mula berniaga?
Terlalu banyak cabang perniagaan sampai kita sendiri pun tak tahu mana nak mula. Mungkin kerana tiada mentor yang boleh guide kita dari mula sampai habis. Atau mungkin juga kita kekurangan ilmu dan tiada bahan rujukan yang lengkap untuk bermula dengan platform yang betul.

3 Hanya proven sistem tapi anda sendiri tiada result?
Anda boleh masuk seminar dan belajar apa sahaja kita nak. Betul kan? Tapi berapa ramai yang masuk seminar dan keluar buat RM30k sebulan? Tanpa result yang kukuh anda hanya boleh menang “pertandingan siapa masuk seminar paling banyak.” Ilmu tanpa tindakkan ibarat mat jenin mimpi sampai ke bulan.

4 Tiada group yang dapat memberi moral support?
Perniagaan adalah marathon dan bukannya 100 meter lari pecut. Ramai tersungkur dan terjatuh bila berhadapan dengan “dinding”. Setiap kejayaan mesti ada challenges and obstacles. Kekuatan jati diri dan kenapa anda nak berjaya memainkan peranan paling penting. Tanpa group yang kuat untuk sentiasa membimbing, tidak mungkin anda boleh berjaya berseorangan.

5 Anda main-main dan tak serious?
Point yang terakhir ini saya sendiri tiada jawapan. Kalau anda betul nak berniaga, mesti tanya diri anda kenapa anda harus berniaga? Boleh je hidup makan gaji seumur hidup, insyaAllah makan minum masih terjaga. Kenapa pula anda nak susah-susah berniaga? Anda mesti tahu jawapan kenapa anda perlu jadi kaya dan berjaya. Selagi belum ada jawapan yang pasti, selagi itu anda tidak serious dan main-main dalam perniagaan. Tak kira perniagaan apa sekali pun.



Saya ingin mencari seramai 10 orang yang betul2 berminat dengan bisnes utk di coach sehingga income mencecah 4angka setiap bulan dan rank up ke level Director.
Hubungi saya Aidil 0176957998 melalui sms atau whatsapp.










posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment