Sunday 8 September 2013

MATTA FAIR KL vs PARTY TUPPERWARE

Salam hujung minggu,
Syukur alhamdulillah selagi lagi minggu ni pada hari saya indah dan cuaca yg cerah Tuhan mempermudahkan urusan ku untuk mengadakan program Tupperware Jelajah Kampung ke Rembau.
Tiba macam nak hip hop plak nanyi lagu REMBAU MOST WANTED..
Hujung minggu semestinya macam2 aktiviti nak buat kan..macam arini kawan2 ajak g kenduri kawin,ajak g matta fair lah,ajak g shopping lah tapi 1 je yang saya pilih terima pelawaan my new Director Zila ke Party bersama Tupperware...
Bukan nya saya ni anti sosial tapi fikirkan karier dalam Tupperware..Bukan senang untuk capai ke tahap sekarang rank up 3 star director..harus keje kuat sikit untuk naik lagi ke level yang tinggi..bak kata pepatah"biar susah dahulu,senang kemudian" .
Kerana prinsip tu lah aku sanggup datang dari Ampang naik lrt ke Bandar Tasek Selatan dan tunggu plak komuter ke Seremban..jauh gak lah kira nya perjalanan tu tapi aku tak penah nak mengeluh bg alasan tak ada masa,jauh lah takde transport atau macam2 lagi alasan yang negetif.. Tapi aku set minda dgn kata2 positif seperti syoknya dapat jumpa makcik2 kat rembau,dapat gak kongsi kejayaan dlm bisnes tupperware,dapat demo masak,dapat kenal tempat orang walaupun naik komuter..

So nak berjaya atau ubah cara hidup kita jangan ada pemikiran negetif..macam buat bisnes jugak mana ada yg untung dlm masa 1ari..kena ada keluar dan masuk  peraliran duit yang betul...ni bisnes tak untung 2@3 minggu lepas tu terus cari kain batik and bungkus kedai..tapi penah pikir tak kenapa bisnes kita takde untung..maybe sebab kita dpt unutng guna untuk beli benda lain bukan roolling modal,services tak bagus,tak mesra dgn pelanggan ke,harga mahal ke atau strategi pemasaran takde..
Semua tu kita kena ambil kira tau dalam sesuatu bisnes..

Macam arini saya buat party pun salah satu strategi pemasaran untuk kita kenalkan kepada masyarakat umum tentang apa itu Tupperware dan macam mana boleh jadikan Tupperware sebagai kerja sambilan..so saya lupakan pasal Matta Fair dan sasarkan pada party di rembau..

Untuk next story saya akan upload kan gambar2 sepanjang aktiviti dijalankan untuk tantapan anda semua yang sudi singgah ke blog saya..
Jana pendapatan tambahan bukan untuk kawan2 anda tapi untuk diri anda dan keluarga..Duit tak kan datang bergolek atau kita menghadap je laktop@tab@ipad tapi duit akan datang kepada anda yang berusaha untuk capainnya..jadikan impian anda sebagai satu realiti..

Jumpa lagi.....as salam

No comments:

Post a Comment